Готуємось та проводимо урок
Здрастуй, урок!
Де ти народжуєшся, де ти живеш, урок?
У класній кімнаті?
Але ти не можеш жити там один,
ти ж не можеш існувати без мене!
Я тебе обдумую, планую, проводжу!
Ось і виходить, що ти живеш у моїй голові,
у моєму серці…
Ш. Амонашвілі
Щоденні правила ефективної педагогіки
- Я не джерело знань на уроці – я організатор уроку й помічник дітей.
- Культивуйте у собі спокійне, доброзичливе, неупереджене ставлення до дитини.
- Не брешіть учням, діти цього не пробачать.
- Слухайте кожну дитину всім серцем.
- Завжди заходьте до класу у доброму гуморі. Спробуйте позбутися образ і роздратування з попереднього уроку.
- Будьте послідовними і систематичними у своїх вимогах.
- Надайте дитині право на помилку. Хіба ви ніколи не помилялися?
- Не робіть дитині зауважень у присутності інших людей. Поговоріть із нею про це наодинці.
- Мотивуючи оцінки знань учнів, додавайте своїм словам ділового і зацікавленого характеру.
- Завершуйте урок із дзвінком.
Правила, що забезпечують успішність уроку
- Бути зібраним, чітко та зрозуміло ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до наміченої мети.
- Дібрати зміст уроку відповідно до його завдання, обміркувати методи ведення уроку, обрати найефективніші способи вивчення нового матеріалу.
- На перебивати учня, дати йому договорити.
- Заощаджувати час, не допускати довгих сентенцій.
- Пильно стежити за відгуками учнів на розповідь, завдання, вимогу.
- Реалізувати висунені до учнів вимоги.
- Стимулювати запитання учнів, підтримувати ініціативу, схвалювати їх поінформованість.
10 кроків підготовки до уроку
- Визначення теми уроку.
- Визначення прогнозованих навчальних результатів.
- Формулювання прогнозованих результатів.
- Визначення очікуваних результатів уроку для самого педагога.
- Добирання найважливіших навчальних результатів.
- Обирання вправ і методів, що сприятимуть прогнозованим результатам.
- Визначення критеріїв оцінювання.
- Визначення методів оцінювання.
- Складання розгорнутого плану уроку.
- Підготовка ресурсів до уроку.
Нові підходи до роботи у класі
- Якщо постійно критикувати учня, він учиться ненавидіти.
- Якщо дитину висміювати, вона стає замкнутою.
- Коли дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності.
- Якщо дитині постійно дорікають, вона вчиться жити з почуттям провини.
- Коли учня підбадьорювати, він учиться вірити в себе.
- Коли дитину хвалити, вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитина зростає в чесності, вона вчиться бути справедливою.
- Коли дитину підтримувати, вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина живе в атмосфері дружелюбності, що дуже важливо, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.