П`ятниця, 17.05.2024, 12:12Приветствую Вас Гість | RSS
Сайт вчителя української мови та літератури Згирчі Алли К...
Меню сайта
Статистика
счетчик посещений

освітній проект


 

Горбівська ЗОШ І – ІІІ ст..

Герцаївського р-ну  Чернівецької обл.

 Освітній проект

«Горбівська ЗОШ – школа радості і творчості»

- 2014 -

 

Горбівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів можна за правом вважати навчальним комплексом, в який входять:

  • заклад, в якому здійснюється навчання і виховання учнів;
  • школа, як позашкільний заклад, у якому діють «Школа мистецтв й майстерності»;
  • спортивна школа, в якій діють спортивні секції;
  • професійна школа (автосправа та комп’ютерна грамотність);
  • Горбівський освітній округ природничо-математичного напряму.

У «Школі мистецтв і майстерності» школярів навчають хореографії,  вокальному співу, музики, малюванню, вишиванню, художній обробці дерева, театральному та літературному мистецтву, пошуковій роботі з народознавства.

У спортивній школі діти займаються у секціях футболу, легкої атлетики, баскетболу, настільного тенісу, волейболу.

У професійній школі здійснюється підготовка учнів початковому програмуванню у «Інтершколі» і майбутніх водіїв у автошколі.

У Горбівському освітньому окрузі учні старших класів забезпечуються рівним доступом до якісної освіти.

Мета Горбівської ЗОШ – створення оптимальних умов для максимальної самореалізації, розвитку кожної дитини,  зміцнення і збереження здоров’я дітей, формування готовності учнів до вибору майбутньої професії.

Школа тісно співпрацює з дошкільним навчальним закладом, де дітей готують до навчання в школі; з музичною школою, з Будинком народної творчості, з медичним закладом, з Горбівською сільською радою, Герцаївським районним будинком дитячої творчості, дитячою спортивною школою.

Педагогічний колектив працює над реалізацією проблеми:

Формування в учнів позитивної мотивації на здоровий та безпечний спосіб життя, стимулювання і впровадження сучасних форм, методів та інноваційних технології у навчально – виховному процесі.

Виходячи з пріоритетів сучасної освіти, педагогічний колектив ставить перед собою такі завдання на майбутнє:

  • впровадження в шкільну практику сучасних інноваційних методів навчання; 
  • створювати належні умови для розвитку творчої активності учасників НВП й підтримки обдарованих дітей як важливого чинника формування умов для становлення особистості;
  • зміцнення та збереження фізичного, морального і духовного здоров’я учнів через реалізацію здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі;
  • здійснення художньо-естетичного та екологічного виховання школярів, виховання любові до краси навколишнього світу.

На даному етапі школа задіяна у роботі освітнього  проекту:

«Горбівська ЗОШ – школа радості і творчості. Організація художньо-естетичного виховання учнів».

Педагогічний  колектив разом з  адміністрацією закладу  творчо підходять   до впровадження новітніх педагогічних технологій. Стратегічна мета, яку ми ставимо перед собою в умовах реалізації сучасних освітніх державних стандартів - це виховання фізично здорової, освіченої, інтелектуально розвиненої, з високими, моральними якостями, соціалізованої особистості.

Беручи до уваги Державну програму «Освіта», статті законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», де чітко зазначено, що  «важливим складником шкільного навчання та виховання є формування здорового способу життя, підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я  школярів», педагогічний колектив розробив шкільну «Концепцію розвитку в учнів навичок здорового способу життя через упровадження здоров'язберегаючих технологій». Для впровадження цих технологій необхідно: 

-  розробити заходи, які зменшують ризик виникнення захворювань і ушкоджень, пов’язаних із соціальними аспектами життя учнів;

-  пропагувати здоровий спосіб життя;

-   допомогти кожній дитині усвідомити свої здібності, створити умови для їхнього розвитку;

- сприяти збереженню й зміцненню здоров’я дитини, тобто здійснювати особистісне – орієнтований підхід під час навчання та виховання.

Приділяється увага охороні здоров’я в позаурочний час через роботу учнів і вчителів, задіяних у проекті «Горбівська ЗОШ – школа радості і творчості»

Мета проекту: Формувати основи естетичної культури, оволодіння цінностями й знаннями в галузі літератури, світового й народного мистецтва, музики, танцювальної культури, побуту, звичаїв та обрядів села. Формувати естетику в поведінці, навчанні, побуті, праці, відпочинку, уміння робити все навколо себе прекрасним, власноручно примножувати культурно-мистецькі надбання народу. Знайти, як і в чому себе реалізувати.

Основні завдання:

  • виховувати любов до Батьківщини, рідного краю, формувати національну свідомість й самосвідомість, активно-творчу особистість.
  • формувати в учнів опорні знання про спосіб життя, народні мистецтва, культуру рідного краю; національні традиції, символіку звичаїв та обрядів.
  • розвивати  навички творчої діяльності, морально-етичні і естетичні норми, вносити їх у свою поведінку.
  • розвивати  інтереси, здібності учнів у різних видах позаурочної діяльності.

Заходи реалізації проекту:

  • організація роботи «Школи мистецтв і майстерності»;
  • організація ранків, свят, вечорів, літературних читалень, спектаклів, індивідуальних вистав робіт учнів;
  • участь в конкурсах, вікторинах та інших змаганнях художньо-естетичного напряму;
  • проведення виховних годин художньо-естетичного напряму;
  • проведення батьківських зборів із питань художньо-естетичного виховання учнів;
  • проведення зустрічей з художниками, поетами, музикантами;
  • організація постійно діючих виставок творів учнів;
  • збирання фольклорних і літературних матеріалів про село Горбова, Герцаївщину та Буковину;
  • Організація виставок робіт художніх майстрів, випускників школи.

Учасники проекту і місця здійснення проекту, керівники «Школа майстерності»:

Вже 5 років у школі діє «Школа майстерності», яка об’єднує учнів 1-11 класів за інтересами, в якій успішно працюють наступні  студії:

  • літературний гурток – керівник Чеботару Т.Ф., 20 учнів;
  • театральний  гурток – керівник Олару С.Ф., 16 учнів;
  • гурток «Вмілі руки» - керівник Апетроаєй М.В.., 20 учнів;
  • гурток «Моделювання» - керівник Алупулес М.М., 20 учнів;
  • народознавчий гурток «Джерельце» - керівник Банчу О.Г., 16 учнів;
  • художня школа – 1,3,4 класи – керівник Буздуга О.Г., 32 учня;

                                2 класи – керівник Капалб А.І. 18 учнів;

-        музична школа – керівник Каланча Д.Д.., 42 учня;

-        вокальна студія – керівник Лупашку Х.Х, 20 учнів;

-  хореографічна школа – танцювальний колектив «Гіочел», танцювальний колектив «Мугурел» - керівник Буздуга  М.Д, 60 учнів.

Результативність роботи «Школи майстерності» було відзначено при проведенні районного семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи на базі школи на тему: «Розвиток обдарувань учнів під час організації позакласної роботи».

 «Школа мистецтв та майстерності» забезпечує всебічний розвиток особистості, робить особистість освіченого, творчо розвиває її, виховує активну особистість з належним рівнем інтелектуального, естетичного, трудового, фізичного розвитку, дає ціннісні  життєві орієнтири  на майбутнє.

Результати роботи над проектом:

Активно працює театральний гурток за участю учнів 5-9 класів під керівництвом вчительки румунської мови Олару С.Ф., члени якого організовують невеликі постановки до проведення  святкувань у школі.  Маємо надію, що ці юні обдарування будуть продовжувачами театральної справи, стануть учасниками єдиного румуномовного на Україні Народного театру «Міоріца», до складу якого входять учні старших класів, вчителі, підприємці. Цього року відбулася постановка твору Г. Квітки-Основ’яненко «Сватання на Гончарівці» у перекладі румунською мовою.

 

У літературному гуртку під керівництвом вчительки румунської мови Чеботару Т.Ф. займаються учні 7-х класів. Метою цього гуртка є розвиток творчих здібностей учнів, їхніх нахилів, інтересів, уподобань, захоплювання красою слова. З успіхом виступають на літературних вечорах, у конкурсах виразного читання віршів; самі пробують писати вірші та прозу; вивчають творчість письменників рідного краю. Учні, які займаються в цьому гуртку є переможцями олімпіад з української та румунської мови та літератури, оскільки знайомляться з творами багатьох письменників, знають багато віршів напам’ять, а також вільно висловлюють свої думки у власних висловлюваннях.

Народознавчий гурток «Джерельце» об’єднує учнів 5-11 класів під керівництвом Банчу О.Г., вчитель українознавства. Метою гуртка є пошуковаробота по відтворенню звичаїв і обрядів села, збір матеріалів з історії села; церкви, школи, творчих колективів Будинку Культури; збір та опрацювання матеріалів з легенд рідного краю; лікарських рослин; збирання предметів ужиткового обходу  селян у рідному краю. Вихованці цього гуртка неодноразово брали участь у Всеукраїнській експедиції «Краса і біль України», на районному і обласному етапах «До оберегів відродження» з дослідницькими роботами «Історія школи» (2001 р.), «Новорічні свята у Горбові» (2000, 2003 р.), «Розвиток зеленого туризму у селі Горбова» (2006р), «Історія села Горбова»  (2008р ),  «Толока» (2010р). «Екологічні проблеми рідного краю» (2004, 2006, 2010, 2011р.).

Разом з народознавцями, члени гуртків  «Вмілі руки»  та «Моделювання», (керівники Алупулес М.М., Апетроаєй М.В.) постійно поповнюють своїми роботами та матеріалами виставочну  залу школи, в якій зібрані кращі роботи учнів школи. Юні майстрині вишивають картини до творів Т.Г. Шевченка, М. Емінеску та ін., чим і доводять захоплення літературою.

Тут діє постійна експозиція художніх робіт учнів художньої студії під керівництвом Буздуги Олени Георгіївни. Її добре серце та талант, надзвичайна працелюбність сприяють створенню учнями робіт дивовижної краси.  Забуті і сучасні  техніки, прийомами та мотиви декоративно - прикладних видів мистецтв, вона вміло передає своїм учням, серед яких немало переможців різних конкурсів: «Буковинські розмаї», «Нові імена», «Писанковий дивосвіт», «Україна – країна де ми живемо», «Космічні фантазії», Шевченківській конкурс.

Деякі випускники художньої школи стали студентами Вижницького коледжу прикладного мистецтва  ім. Шкрібляка: Андронік Георгій, Капалб Андрій, Качук Костянтин, та ПТУ №5 – Білон Денис, Чорней Георгій, Балахура Крістіан, Балагура Віктор. 

Вокальна студія – це справжня школа талантів, у котрій невтомна праця фахівця, керівник Лупашку Х.Х.  поєднана з тонкістю психолога, людяністю, самовідданістю і любові до своєї  справи, до своїх вихованців. Багато з них окрім занять у цій студії, ще займаються у музичній школі села, де засвоюють один з музичних інструментів. Слід відмітити тісний зв’язок між викладачами музичної школи та  колективом Горбівської ЗОШ. Радіємо, коли наші діти з успіхом виступають на різних конкурсах, районного і обласного рівнів.

Хореографічна школа, керівником якої є досвідчений і творчий педагог-хореограф, Буздуга Марія Дмитрівна, найчисельніша за кількістю учасників. Школа об’єднує два танцювальні колективи: «Гіочел» та «Мугурел», за участю учнів 5-11 класів. Під час систематичних занять дітей в цих колективах проводиться значна виховна робота з боку керівника, використовуючи різні засоби мистецтва танцю, оскільки саме цей вид і в сучасному житті користується великого популярністю серед молоді. Саме засоби танцювального мистецтва допомагають всебічному, гармонійному розвитку дитини. Водночас, виховується почуття колективу, серйозне ставлення до праці, стійкість, воля, дисципліна, уважність.

Керівник колективу вчить дітей працювати на результативність. Не всі діти, які приходять до неї на початкові заняття наділені від природи великим кроком, зворотністю ніг, чи іншою спеціального підготовкою, але вона домагається позитивних змін у цих дітей щодо координації, почуття логіки й танцювального руху, виразністю, ритмічністю, яскравою емоційно-руховою реакцією на музику. Ці діти стають своєрідними героями на сцені, і часто їм заздрять ті однокласники, які не  займаються танцями.

Результатом роботи хореографічної школи є участь танцювальних колективів у всіх фестивалях і концертах, організованих в школі, Будинку Народної творчості, на районних культурних заходах, під час яких юні танцюристи зривають шквал аплодисментів. Слід відмітити здобутки цих колективів за останні роки: лауреати всеукраїнських фестивалів-конкурсів: «Всі ми діти твої, Україно» (Київ-2001р), «Надія України» (Миколаїв-2003р), «Зірка вже ясна» (Київ-2004р), «Буковинські зустрічі» (2006, 2008, 2011), конкурс хореографії ім..П.Вірського (2006-2011р), фестиваль «Чисті роси».

Учнями, вчителями та батьками  ведеться  об’ємна робота по збереженню історико-культурної спадщини села: відновлюється  робота сільського музею,  збережений та поновлений обряд святкування Різдвяних та Новорічних свят – свято «Новорічного коня», а також зібраний багатий матеріал з історії села, школи, колективного сільського господарства  та легенди рідного краю.                                                                           

Підсумовуючи вище сказане,  можна сказати, що необхідно в кожній школі навчати дітей розуміти мистецтво, бачити красу: фізичну і духовну, навчати дітей вести здоровий образ життя. Важливо не просто слухати музику, а чути її і виконувати; не просто спостерігати навколишній світ, а бачити його прекрасним.  З чого почати? З виховання дітей, учителів, батьків. А для цього багато не треба: хорошого професіонального педагога,  його хотіння працювати з дітьми, захоплювати їх у світі прекрасного, творчого, а результати прийдуть  згодом.

Вход на сайт
Поиск
Годинник
Календарь
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзья сайта

Освіта Герцаївщини