Субота, 23.11.2024, 23:47Приветствую Вас Гість | RSS
Сайт вчителя української мови та літератури Згирчі Алли К...
Меню сайта
Статистика
счетчик посещений

Вибори президента


Вибори старости

та органу самоврядування класу

 

              Скрізь, де збираються разом більше двох осіб, виникає проблема лідерства. У процесі формування групи деякі її учасники починають відігравати більш активну роль, їм віддають перевагу, до їх слів прислухаються із більшою увагою, їхніми словами, вони користуються певним впливом. Таким чином відбувається розділення учасників групи на лідерів і послідовників. Потрібно виявіть лідера в процесі гри, і він стане основною ланкою у ланцюжку взаємостосунків класного керівника та колективу учнів. На цьому базується процес виборів ради самоврядування та старости класу. Вибори проводяться в два тура. В першому турі  вибираються лідери класу  на базі ігор «Мотузочка», «Карабас», «Велика сімейна фотографія».

            « Мотузочка”.  Для проведення цієї гри візьміть мотузочку і зв’яжіть її кінці так, щоб було утворене коло (довжина мотузки залежно від кількості дітей, які беруть участь у грі) . Діти стають у коло і беруться обома руками за мотузку, яка знаходиться в середині кола. Завдання: «зараз усім треба закрити очі і, не відкриваючи їх, не випускаючи із рук мотузку, побудувати трикутник». Спочатку виникає пауза і повна бездіяльність дітей, потім хтось із учасників пропонує якийсь варіант рішення: наприклад, розрахуватись і далі будувати трикутник за порядковими номерами, а потім керує діями. Практика цієї гри показує, що звичайно ці функції на себе беруть лідери.

            „Карабас”. Для проведення гри дітей треба розсадити в коло, разом із ними сідає класний керівник, який пропонує умови гри: „Ви всі знаєте казку про Буратіно і пам’ятаєте бороданя Карабаса - Барабаса, в якого був театр. Тепер всі ви – ляльки. Я промовляю слово „Ка-ра-бас” і покажу на витягнутих руках якісь кількість пальців. А ви повинні будете, не домовляючись, встати зі стільця, причому стільки осіб, скільки покажу пальців.”  Ця гра розвиває увагу і швидкість реакції. Для її проведення необхідно участь двох вчителів. Задача одного з них – проводити гру, другого – уважно слідкувати за поведінкою дітей. Частіше за всіх встають більш комунікабельні діти, які прагнуть лідерства. Рекомендується повторити гру 4-5 разів.

         „ Велика сімейна фотографія”. Пропонується, щоб діти уявили, що всі вони – велика родина, і всім разом потрібно сфотографуватися для сімейного альбому. Необхідно обрати «фотографа», який повинен розмістити всю сім’ю для фотографування. Першим обирається «дідусь». Він також може брати участь у розміщенні членів сім’ї. Більш ніяких інструкцій дітям не дається. Вони повинні самі вирішити, кому ким бути і де стояти. Класний керівник  тільки стоїть і спостерігає за цим цікавим дійством. Роль «фотографа» і «дідуся» зазвичай беруться виконувати діти, які прагнуть лідерства. Але, однак, не виключені елементи керівництва й інших  «членів сім’ї». Вихователю буде дуже цікаво спостерігати за розподілом ролей, активністю-пасивністю у виборі місце розташування.  Після розподілення ролей і розстановки «членів сім’ї»  «фотограф» рахує до трьох. На рахунок «три!» всі дружно і голосно кричать « си – и – р!» й одночасно плескають у долоні.

              У другому турі проводиться вибір президента на базі обраної групи лідерів. Для цього використовується гра для виявлення лідерів, яка складається з кількох етапів. Для цього діти поділяються на 2-3 рівні за кількістю учасників команд, кожна з яких обирає собі назву. Класний керівник  пропонує умови: « Зараз команди будуть виконувати після того, як я скомандую : «Почали!». Виграє та команда, яка найшвидше і найточніше виконає завдання. Таким чином, ви створите атмосферу змагань, таку важливу для дітей».

І завдання:

кожна команда повинна хором сказати якесь одне слово «Почали!».

Для того, щоб виконати це завдання, необхідно усім членам команди якось домовитися. Ініціює цей процес людина, яка прагне лідерства.

 ІІ завдання:

Тут необхідно, щоб, ні про що не домовляючись, швидко встала половина команди. «Почали!»  Найшвидше встають найактивніші члени групи, включаючи лідера.

ІІІ завдання:

« Зараз усі команди полетять на космічному кораблі на Марс, але для цього нам необхідно якомога скоріше організувати екіпажі. До екіпажу входять: капітан, штурман, пасажири і  «заєць». Хто швидше?».

 Зазвичай функції організатора знову ж таки бере на себе лідер, при чому він часто обирає сої роль «зайця». Це можна пояснити його бажанням перекласти відповідальність командира на плечі кого-небудь іншого.

 ІV завдання:

«Ми прилетіли на Марс і нам потрібно розміститися у марсіанському готелі, а в ньому тільки номери: один на 3 місці, 2 на 2 місця, 1 на 1 місце. Вам необхідно якомога швидше розподілитися, хто у якому номері буде жити! Почали!»

Провівши цю гру, ви можете побачити наявність і склад мікро груп у вашому колективі. Номери на 1 місце зазвичай дістаються або замкненим, невиявленим лідерам, або тим, яких відштовхує колектив.

 Запропонована кількість номерів і кімнат у них складено для команди, яка складається із 8 учасників. Якщо в команді більше чи менше учасників, то складіть кількість номерів і кімнат самі, але з розрахунком, щоб були номери на 3 місця, 2 місця, 1 місце.

Вход на сайт
Поиск
Годинник
Календарь
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзья сайта

Освіта Герцаївщини